59 minutes in heaven med Jimmie

 

Ni som inte än har sett Jimmie Åkessons avsnitt i SVT-serien Nyfiken på partiledaren borde göra det ögonaböj. Jag kan inte riktigt sätta ord på det, men något med den mannan gör att jag får rysningar i hela kroppen, and not the good ones. Det kan ju bero på det faktum att han är ledare för Sveriges vidrigaste parti... men det är något annat hos honom också som får mig att dra paralleller till sektledare och avföring.

 

Det som gör mig nästan argast är när han talar om sina minnen från sandlådan som liten. Att han snackar om hur kan kände en känsla av VI mot DOM redan då. Så jävla mycket bullshit, fyraåringar kan orimligen uppleva den känslan baserat på kultur och hudfärg. Gör om gör rätt Jimmie, eller bara gör ingenting så vi slipper dig inom svensk politik tack.

 

Dock blir jag lite fnittrig över att person efter person från hans skolgång går ut i media och beskriver Jimmieboy på ett lite annat (och troligen mer sanningsenligt) vis än han själv gör.

 

Slutsats: Ut med rasisterna (och in med feministerna) valet 2014!

 

Puss <3  


Kärlek

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: