omnomnom.

Nu skall ni få smaka på något som sällan dyker upp i mitt liv, nämligen att JAG bakar! Tänkte först låta bloggen få en ny kategori i form av ”mat och bak”, men asså, jag känner mig. This is once in a lifetime liksom. Speciellt med tanke på hur det gick den här gången. Här följer en utförlig beskrivning hur det går till i det haltiska köket.

 

Plommonpaj

Tidsåtgång enligt recept: ca 45 minuter.

Tidsåtgång enligt mig: typ jättelänge.

 

Börja med att lägga upp alla snygga ingredienser och ta lite bilder. Göm typ bakpulverburken, för den är ful.

 

 

Blanda ihop deg-ingredienserna. Provsmaka (såklart), och förundras över hur jäklans gött pajdeg faktiskt är. Provsmaka lite till.

 

 

 

Inse att du har missat att köpa en av ingredienserna till fyllningen. Lägg dig på kökssoffan och fundera på hur detta problem skall lösas. Käka lite plommon under tiden, men inte för många! (Magen skall överleva.)

 

Bestäm dig för att du struntar i om det blir helt enligt recept eller inte. Leta reda på något som smakar typ som det du saknar. Tänk att sött alltid är sött liksom, spela roll om det är socker eller sirap.

 

Dela alla plommon och förundras över hur snyggt det ser ut än så länge.

 

 

 

Whatthafakka lite över att man skall kombinera lime och plommon, men ringla på't ändå.

 

In med skiten i ugnen, high-fiva dig själv och vänta på resultatet.

 

Sätt i dig i soffan och möla i dig typ hela pajen, och ge dig själv en klapp på axeln för bra arbete. Skratta åt folk som går på dieter och missar din goda paj. Spara en bit till mamma.

 

 

 

Klart!

 

Jag borde lätt bli kokboksförfattare. Hade blivit en hit.

 


Kärlek
Postat av: Louise

Hahahaha asså det skiner Halt genom precis VARJE ORD! :D Och jag vill ha paj nu...

Svar: hah, får ta med mig en till Holland när jag hälsar på :)
Sanna

2013-09-11 @ 20:44:47
Postat av: Malin Aurora

Åh jisses så tjusig!

Svar: åh, man tackar fina du!
Sanna

2013-10-03 @ 22:21:16
URL: http://vildblommor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: