Just nu.

 

Det börjar bli dags att skriva något om vad jag håller på med. Även om jag knappt vet själv, och även om det inte alls är så jag tänkte att hösten skulle bli.

 

Här om kvällen lämnade jag Lund. Ibland inträffar rätt saker, fast vid helt fel tillfälle. Och att börja plugga i Lund är helt enkelt ett sånt scenario. Något som egentligen passar mig jättebra, fast inte här och nu. Så istället för att ta sönder mig inombords så åkte jag hem till trygga Göteborg igen. Hem till folk som jag faktiskt inte behöver bevisa något för, utan bara kan vara mig själv med.

 

Att hela tiden vara på helspänn, träffa nya människor och vara uppmärksam på föreläsningar är något jag inte klarar av just nu. Jag behöver ta det lugnt, och faktiskt andas en liten stund. Vissa av er tänker säkert att hela grejen är ett misslyckande. Det kan jag förstå. Själv är jag bara så enormt stolt över att jag faktiskt har lyssnat på mina varningssignaler och gjorde något åt det innan allt blev för sent. För jag är en ömtålig person, som ibland pushar mig själv för hårt och sedan långt senare får stå mitt kast.

 

Så planen just nu är att jobba lite, skriva lite men mest bara ta det superlungt. Äta asgod mat, lyssna på bra musik hela dagarna och krama på mina favoritpersoner här hemma. Sjukt mycket bättre än en stressig termin i Lund om ni frågar mig.

 

Ta hand om er!


Kärlek

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: