Frankenstein bor i mitt kök.

Idag har jag haft finbesök från Nederländerna. Och nej, min rara syster är inte hemma än, utan Niels tog sig en tur hit till vindpinade lilla Vrångö. Med tanke på att jag är en god värdinna, som just nu är inne i en nyttighetsfas, tänkte jag bjuda på något både gott och nyttigt. Därför letade jag upp ett recept på måbra-brownie! 
 
Här följer receptet:

Bottengeggan
1 dl mandlar
1 dl kesella
3 msk kakao
1 msk sirap
1 tsk vanlijsocker
5 torkade dadlar
 
Frosting
1 megamogen avocado
1 tsk olja
2 msk kakao
1 msk sirap
 
Släng ihop skiten. Klart.
 
Tjääääna, tänkte jag, GUD så nyttigt. Allt med avocado går liksom genast in på healthy-hyllan. Och bara en liiiiten tesked vaniljsocker! Som hittat! 
 
Därmed började jag genast baka och gno. 
 
Tyvärr så skapade jag ett freaking MONSTER! Frankensteinkakan, som jag så snällt döpt den till, är inte bara nyttig. Den är även asäcklig och ser ut som bajs. Att jag glömde den för länge inne i frysen gjorde även att tegelstenskonsistens kan tilläggas på listan av kakans egenskaper. Att jag bytte ut dadlar mot katrinplommon kan möjligen ha sinkat resultatet, men vete 17 om en annan sorts torkad frukt hade gjort fanskapet godare.
 
Så nu står Frankensteinkakan och ser arg och äcklig ut på mitt köksbord. Vem som helst är välkommen att komma hit och käka upp honom. För jag kommer då inte göra't. 
 
 
Ni får bara en före-bild. Resultatet fastnar tyvärr inte på bild. Fast det är nog lika bra det. 
 
 
 

Kärlek

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: