Holland i svartvitt.

Hej alla goda!

 

Som ni kanske har koll på så har jag lämnat Göteborg för ett par veckors resande. Första stopp efter Uppsala/Stockholm fick bli hos världens bästa syster i Holland. Frida pluggar i Delft för tillfället, så det blev helt perfa att hälsa på innan terminen är över.

 

Tyvärr finns det inte så mycket att göra i Delft förutom att typ dricka öl och provsmaka ost (seriöst, ostaffärer överallt. Min laktosmage bara dör, men det är fett värt.), men som tur är ligger Rotterdam tio minuter bort, och Amsterdam 55 min. Älskar bra tågförbindelser!

 

Efter att ha betat av Rotterdam igår stod Amsterdam på tur idag. Är helt slut nu efter så många timmars vandrade och typ fullproppad med intryck. Från Anne Frank-museet och designbutiker till Red light district och feta vintageaffärer. Vet liksom inte om jag skall vara glad eller ledsen, arg eller nöjd. Är mest bara seg i hela kroppen.

 

Men bra dag i alla fall, och bra stad, trots allt knark och allt utnyttjande av folks kroppar. Usch, vill bara skriva av mig all ilska. Det kanske kommer imorgon.

 

 
 
Frida och cyklar. Två bra saker med Holland! 
 
 
 
Ost, MYCKET ost. 
 
 
 
Googlemaps-check. 
 
 
 
Hittade snyggaste grafittin <3 Vill ha en egen Vader i mitt sovrum. Den som fixar älskar jag för evigt. 
 
 
 
Tips! Vintagebutiken Episode på Berenstraat. Bästa klädaffären jag vart i någonsin, utan tvekan. Fick med mig de argaste Buffalo-skorna jag någonsin skådat hem. Mitt livs kap. Blir kåt när jag tänker på att jag faktiskt äger dessa finingar <3 Ni får se snart. 
 
 
 
Kaffipaus. 
 

Kärlek

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: