406 ord om sånt som är jobbigt precis just nu.

 

Jag kan inte hjälpa det, men ibland är jag inte nöjd. Jag vill se mig själv i spegeln och bara älska allt från topp till tå, men det går liksom inte. Jag vill bara säga till alla att jag är supernöjd med min kropp. För det skall man vara. Det skall alla vara. Men tyvärr är så inte fallet alla dagar. Istället vrider och vänder jag på mig, finner fel efter fel. För korta ben, för mycket mage, allt känns bara aj, bort och försvinn.

 

Att jag därefter öppnar garderoben och bara mår illa gör inte saken bättre. Prövar plagg efter plagg och känner hur gråten fastnar i halsen. För plaggen bara klistrar sig fast, avslöjar varje fel och skriker DET HÄR SER INTE BRA UT, FATTA DET SANNA.

 

Hur djupt jag än gräver mig in i tonårsgarderobens värld blir jag inte gladare. Snarare tvärt om. Jag provar och provar, och blir bara mer och mer förstörd. Hur kommer det sig att kläder som förr satt så fint och gjorde mig stark nu istället bryter ner mig totalt?

 

Att jag sedan åker in till stan och shoppar själv för att jag skäms och hatar det gör inte saken bättre. Vill inte att mina vänner skall höra mig snyfta i omklädningsrummet. För precis så jobbigt tycker jag att det är.

 

Därför blir jag så himla varm i hela kroppen över att min mamma finns där. Hon ser när jag oroat står framför garderoben och hon förstår att det inte är så lätt hela tiden, att det inte går att vara glad om man inte har någonting alls som får en att känna sig fin. Över att hon säger Nu åker vi in till stan Sanna och köper något helt nytt, något som du verkligen gillar. Över att hon står utanför omklädningsrummet, byter storlekar, lyssnar och peppar. Det gör mig så tacksam. För hon hjälper mig verkligen, utan att tveka.

 


 

Nu kanske ni tycker att jag är en typisk äcklig konsument, och att jag bara bryr mig om mitt yttre. Det kan ni få göra om ni vill. Jag tycker själv att det är hemskt att jag kan påverkas så mycket av en så tramsig och världslig sak som kläder. Men tyvärr så gör jag det. Kan inte hjälpa't. Det tror jag faktiskt de flesta ungdomarna idag gör. Jag säger inte att det är rätt, men det är okej att faktiskt tycka sånt här är jobbigt. Tycker jag i alla fall.

 

 


Kärlek
Postat av: Sara

Jag blir ledsen för att du och många fler (typ jag själv) känner så, men det är mer än okej. Vi är ju bara människor.
PUSS

2013-05-16 @ 23:49:01
URL: http://varldsbilditext.bligg.se
Postat av: Charlie

Du borde verkligen inte behöva känna så. Du är jättesnygg, det skulle nog alla som möter dig säga. Hoppas du kan ta till dig av det.

Svar: Åh, vad fin du är. Tacktacktack, men ibland är det så himla svårt att liksom fatta sånt.
Sanna

2013-05-17 @ 10:14:57
Postat av: stefan

den bilden är så jävla sann :)

Mammor kan peppa en som ingen annan, sjukt underbara är dem

2013-05-17 @ 18:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: