Kuba.

Ute till havs igen. Vi har sagt adjö till Kuba, och seglar mot Belize. Jag har haft problem med dagboksskrivandet denna vecka, för jag har inte riktigt lyckats greppa Havanna. Ena stunden tycker jag det är en helt fantastisk stad, och andra känns den dyster och sorgsen.

Men oavsett min bild av staden, så har vi hunnit med hemskt mycket. Vi har dansat på salsaklubb, köpt cigarrer hemma hos en högljudd kuban, åkt cykel-, fin- och svarttaxi, badat i det salta vattnet, åkt ut på landsbygden, druckit honung direkt ur bikupor, kelat med hundvalpar, strosat runt på kullerstensgatorna, intervjuat folk och sedan mest bara tagit det lugnt vid stranden.

Den finaste stunden här i Havanna var när jag och Matilda åkte över till andra sidan staden. Här fanns det knappt några bilar alls, folk var inte så hysteriska och fågelkvitter fyllde luften. Vi promenerade upp till toppen av ett berg och såg ned över staden. Vinden svalkade och allt var så vackert. En bit bort satt ett par kubanska arbetare uppe på ett tak och vinkade. Det var en välbehövlig kontrast till kaoset i stadens centrum.

(Sitter för övrigt på världens segaste internetcafé, så kan inte ladda upp några bilder tyvärr.)

 

 

 

 

 


Kärlek

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: