Mat.

 

Matlagning är inte riktigt min grej. Skall jag vara helt ärlig så är det verkligen inte alls min grej. Men som tur är så är både Becca och Johan riktigt duktiga kockar. Jag blir lika förvånad varje gång de trollar fram riktigt grymma maträtter, med tanke på våra förutsättningar här ombord.

 

Vi har ingen frys, och inget riktigt kylskåp (dock går det att lägga varorna längst ned i kölen, för där är det kallt som natten.). Vi har ett litet origo-kök och en vattenkokare som bara vill göra sitt jobb när vi är i hamn och har ström. Dessutom kortsluts elen alltid när vattenkokaren sitter i, så någon av oss måste stå vid elskåpet och slå på igen minst en gång var 30e sekund.

 

Johan äter inte rött kött, Becca är mjölkallergiker och jag laktosintolerant. Så kosten är nästintill vegansk, bortsätt från lite tonfisk och frukostägg.

 

Trots allt detta så äter vi strålande engelska frukostar, finmiddag och lunchrätter som jag aldrig skulle kunnat tillaga hemma. Tacka gudarna för att besättningen inte består av tre Sannor, för då hade vi nog svultit ihjäl, eller levt på nutellamackor och okokta nudlar. Det låter ju inte så gott, eller hur?


Kärlek

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: