Bra reklam.

Okej, det finns bra reklam. Sen finns det dålig. Sen finns det den sorts reklam som gör mig arg. Som reklamen för seqr, en app som gör att du kan betala allt du vill via mobilen. Smart lösning, kanske du tänker, för det är smart. Därför blir jag så förvånad när man måste ta till så fula knep som nakna bruttor för att sälja produkten. Vad hände där? Förstod inte utvecklarna att det verkligen inte är inne med objektifiering år 2013? 

Något som även förvånar mig är att det faktiskt är en anställd på företaget som poserar avklädd. Hur blev stämningen sedan på jobbet? Blev denna kvinna det nya samtalsämnet i fikarummet? Det nya runkobjektet på den gemensamma herrtoan? Och hur kan det komma sig att det är en kvinnlig anställd, och inte en manlig? Mycket märkligt, eller? Frågorna bara flödar. 

Så snälla seqr, tänk om, tänk rätt. Skall ni sälja in en smart app-lösning, ta inte hjälp av korkade metoder. Det blir bara dumt, och väldans pinsamt. Framförallt skrämmer ni bort en hel del kunder. För naket lockar, förvånande nog, inte alltid. 


Kärlek

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: