Önskelista.

Idag är det exakt två månader kvar till julafton. Två månader kvar till årets utan tvekan mysigaste dag. Detta faktum i kombination med min besatthet av att göra listor resulterar i att min önskelista sakta men säkert föds. Självklart kan man inte få allt här i livet, men detta är vad jag är sugen på just precis nu:

· Julgran. Nu har vi äntligen ett hus stort nog för en riktig jäkla gran. Och mamma har lovat mig att vi skall skaffa en, och att jag skall få pynta den. Ren lycka!

· Flygbiljetter till paris. Helst i början av januari, så jag kan spatsera runt på gatorna i mina kappor och bara älska vintern.

· Ny klänning. Jag har redan hela garderoben full, men finns det hjärterum så finns det plats till minst en klänning till. Helst den blåa sjömansklänningen. Åh så fin den är.

· Extern hårddisk till datorn. Jag har behandlat min lilla Mac så enormt dåligt att jag drömmer mardrömmar om att den lägger ner för evigt och begraver allt på hårddisken så djupt att inte ens den bästa teknik-doktor kan finna det igen. Fy tusan, jag behöver en backup.

· Förmågan att laga god mat. Kan bli svårt att slå in.  

· Dr. Martens. Då mina förra blev snodda på Emmaboda känner jag att det är dags för ett nytt par. Helst vita, men det är nog en dum investering med tanke på att jag är en smutsmagnet utan dess like.

· Mönstrade tights. Är så trött på mina vanliga svarta, nu får det allt bli lite livat på mina spiror. Fast ja, liv i svart då förstås.  

· En kattkasse. Kan inte sluta kolla in katter, på allt. Tror Selma har gjort mig knasig, men en kissekasse måste jag bara ha. 


Kärlek

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: