Helgen.

 
 
Oj så tiden helt plötsligt sprang iväg. Nu är det höstlov, och det har aldrig förr kommit lämpligare. En vecka utan skola är värt guld för tillfället. Men ja, låt oss blicka tillbaka på helgen som har gått:

- I torsdags hade stackars Märta hemmafest i sin minimala stuga ute på Öckerö. Rutor krossades, bord gick sönder och folk spydde lite här och var. Hatar hemmafester som ballar ur. Och tycker hemskt synd om fröken Wallgren.

- I lördags var det meningen att jag skulle skriva högskoleprov, men efter att ha gråtit mig igenom ett av testproven kvällen innan fick jag nog. Får helt enkelt göra det en annan gång, för nu orkar jag inte. Så istället stannade jag ute på Vrångö och jobbade lite. Sedan tillbringade jag eftermiddagen ute till havs och hjälpte Anton att dra upp sina kuber. Eller ja, att jag hjälpte till är väl en överdrift, men jag höll sällskap och sjöng sjörövarvisor. Bättre än inget. När det närmade sig kväll tog min rastlöshet över och jag impulsåkte ut till Nödinge av alla platser för att fira Plahns födelsedag. Efter det drog jag in till staden igen med destination Rockbaren för att bråka lite med fina Pontus. Usch, ibland är det nästan som om jag har bestämt mig för att bli osams med folk. Och sen blir det så. Men tacka gudarna för att det finns annat gosigt folk man kan hänga med! Avslutade kvällen med surdegs-bak och en hel del kapten Morgan hemma hos Adam.

- Igår var det dansföreställning på operan med mamma och systern min som stod på schemat. Åh så bra det var. Blev lite ledsen över att jag helt saknar förmågan att röra mig snyggt till musik, men mest glad över att dansarna var så duktiga. Fin kväll.

Idag borde jag plugga, men sträcktittar istället igenom hela första säsongen av Community. Mer värt än engelsk litteraturhistoria och filosofiska grundpelare! 


Kärlek

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: