50 Shades of shit.

Detta blir nog världens mest snoffsiga blogginlägg, men jag kan inte låta bli. Jag måste få klaga! Mitt objekt för missnöje denna gång är storsäljarromanen 50 Shades of Gray skriven av E. L. James.

Om du helt missat denna superhajp så handlar boken om den oskuldsfulla Anastasia som blir totalförförd av den framgångsrika miljonären Christian Grey. So far so good. I början tyckte jag faktiskt om den, lite tantporr i ny fräsch version är aldrig fel. Men nu när jag har läst klart boken sitter jag bara och är upprörd.

Det som gör mig arg är författarens förskönade vis att beskriva BDSM-sex och allt vad det innebär. Självklart får folk ha sjuka fetischer, men när det går så långt att huvudpersonen piskas tills hon blöder, skriker och gråter, och författaren beskriver detta som otrooooligt romantiskt vill jag bara kräkas. Hade båda parterna tänt på detta hade jag inte haft några problem med grejen, men uppenbarligen så är det bara psyko-Grey som gillar dessa hårda tag.

Tänk om någon osäker liten person får tag på en bok som denna, och får för sig att sexet som beskrivs i den är något som är standard? Att man måste gå med på allt för den man älskar? Nej fy, jag vill inte ens tänka på osäkerheten som kan uppstå. Man skall alltid knulla så man själv vill. Så det så.

Att E. L. James även är en av de sämsta författarna jag någonsin tagit del av gör inte saken bättre, vem sjutton använder ”my inner godess” i varannan mening egentligen?! Pendlade under läsningen mellan skratt och förundran över att en så dåligt skriven bok faktiskt kan ha sålt i miljontals exemplar.

Och droppen som får bägaren att rinna över: 50 shades-trilogin (ja, hon har skrivit TVÅ TILL, snacka om att suga ut så mycket cash som möjligt på ren skit.) är den snabbast säljande serien någonsin, och puttade ner självaste Harry Potter-serien från tronen. Hur är det möjligt?!

Nu måste jag trösta mig med att kolla in bilder på Emma Watson och mumla besvärjelser för mig själv. Over and out. 


Kärlek
Postat av: Öien

Nä fy!!! Puttade den ner Harry? Usch! Jag blir upprörd

Svar: Ja, det är sant. Man vill bara skrika, gråta och slåss över den tanken. Fy tusan!
Sanna

2012-11-29 @ 13:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: